עוד בדופ

קיצורים שימושים

חלוקה לפי קטגוריות כל הידיעות

הידעת? בנושא מפורסמים

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: מפורסמים
מארק טוין נולד ב 1835 למשפחה דרומית במיזורי שבארצות הברית, בגיל 12 התייתם מאביו והחל לעבוד בבית דפוס ואחר כך כעיתונאי.
ב 1857 עבד כנווט בנהר המיסיסיפי וחי בבית הספנים עד לפרוץ מלחמת האזרחים.
שם בחר לעצמו את שמו הספרותי מארק טווין (שהוא ביטוי בשפת הנווטים שפירושו "מים בטוחים").

מארק טווין נודע והתפרסם בעיקר בעקבות ספרי ההרפתקאות שכתב, ובהן החייה את עולם ילדותו ונעוריו בעמק המיסיסיפי, כגון: "תום סוייר" ו"הרפתקאות הקלברי פין". ומציטוטיו הרבים אותם תוכלו למצוא באתר.

מארק טווין למד לרכב על אופניים בגיל 55

שמו האמיתי של מארק טווין היה סמואל קלמנס

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: מפורסמים
מיזה מרפי מחוקי מרפי?
בשנת 1949 בבסיס חיל האוויר האמריקני `אדוארדס` בקליפורניה.
הקפטן אדוארד א` מרפי, מהנדס אפרורי יליד 1917, עבד על פרוייקט MX981 שמטרתו לבדוק את השפעתה של תאוטה (ההיפך מתאוצה אם כי הביטוי אינו מדעי) פתאומית על גופו של אדם. הפרוייקט נועד לדמות מצב קיצוני של תאונת-אוויר.

מרפי שלח את המכשיר שבנה לאתר הניסוי, אבל כבר אחרי ההרצה הראשונה התברר שהמדידות שגויות לגמרי. מרפי נקרא לאתר הניסוי כדי לתקן את הבעיה, וגילה שאת המכשיר שלו ניתן להרכיב בשתי דרכים שונות, אבל רק אחת מהן נכונה.

מרפי, שגילה את העניין, קילל את הטכנאי האחראי ואמר "אם יש דרך לא נכונה לעשות את זה, הוא ימצא אותה". מנהל העבודה של הקבלן האחראי הוסיף את המשפט העילג הזה לרשימת ה`חוקים` שלו, וכינה אותו `חוק מרפי`.

זמן קצר לאחר מכן קיים הד"ר ג`ון פול סטפ מסיבת עיתונאים. סטפ היה נבחר חיל האוויר לניסוי הזה והצליח לעמוד בתאוטה של 40 ג`י, במתקן המיוחד שתוכנן לניסוי. במסיבת העיתונאים ההיא אמר כי "הצלחת הפרוייקט באה בזכות אמונה איתנה בחוק מרפי ובדרכים הרבות לעקוף אותו".

יצרני אווירונאוטיקה התלהבו מהביטוי והפיצו אותו בעלונים שלהם בחודשים הספורים שלאחר המקרה. כמה מגזינים שקיבלו את החומר ציטטו גם הם את החוק, עד שנכנס למילון וובסטר בשנת 1958 כערך רשמי.

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: מפורסמים
מוצארט ( המלחין)
חי בשנים: 1787-1756.
ארץ מוצא: אוסטרייה.
נולד ב- זלצבורג.
אביו: ליאופולד מוצארט, כנר ומלחין.
שם אשתו: קונסטנס
ילדים: קרל תומס ופרנץ קסוור וולפגאנג.
(נולדו 6 ילדים אבל רק 2 נותרו בחיים)
כבר בגיל 4 הוא הפגין כשרון מוזיקלי יוצא- דופן ולכן כשהיה בן- 8 לקח אותו אביו למסע הופעות בגרמנייה, בפריז ובלונדון, שם זכו כישרונותיו להכרה. כתב את האופרה " נישואי פיגארו ודון ג´ובאני. עקב מסעותיו הרבים הוא מת בגיל דיי צעיר- כנראה ממחלת הטיפוס. הוא חיבר יותר מ- 49 סימפוניות ו- 40 קונצ´רטים ועוד...

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: מפורסמים
ג`ואן קת`לין רולינג - הסופרת של הארי פוטר
ראשי התיבות המפורסמים (J.K.Rowling) נכתבו מפני שהמוציא לאור פחד שבנים לא ירצו לקרוא את הרפתקאות הארי פוטר אם ידעו שהם נכתבו על ידי אשה.
על הספר: הרעיון בא אל ג`ו ברכבת ב1990-. היא כינתה את הארי על שם חבר ילדות שלה, כתיבת לאן פוטר. היא השלימה את הספר הראשון במשך תקופה של 5 שנים כשהייתה בפורטוגל ועמדה לעבור לאדינבורו. היא הוציאה את כל מעט כספה על פריטים בשביל ג`סיקה בת השלושה חודשים. היא כתבה בבתי קפה שנתנו לה לכתוב בזמן שהתינוקת ישנה בעגלה לצידה.


1

הידעת