עוד בדופ

קיצורים שימושים

חלוקה לפי קטגוריות כל הידיעות

הידעת? בנושא אמונות ומנהגים

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: אמונות ומנהגים
קפואירה,
מקור המילה קפואירה אינו ידוע בבירור וקיימות מספר השערות:

1.מילה בפורטוגזית שמשמעותה "עשב גבוה". כאשר האדון היה שואל איפה העובדים, היו משיבים לו: "בקפואירה" - כלומר, רוקדים הם לתומם. כך התאפשרה למעשה הכשרתם של העבדים הברזילאים למאבק באדוניהם.

2.פירוש אחר: חלקת יער שפונתה על ידי כריתת או שריפת העצים.

3.ההיסטוריון מקונגו בשם קיא בונסקי פו-קיאו סבור כי מדובר בעיוות של המילה קיפורה משפת הקיקונגו שמשמעותה לרפרף, "לפרפר" ממקום למקום, להיאבק, להילחם או להלקות

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: אמונות ומנהגים
גו` ג`יטסו - Ju-Jitsu
שיטה יפנית של התקפה או התגוננות בהתגוששות. "ג`ו" משמעה רך, נכנע או עדין; "ג`יטסו: - תורה, אמנות; לפיכך, ג`ו-ג`יטסו היא "תורת הכניעה" או, "אמנות הרכות" לשם ניצחון. היא טופחה ביפן מימי קדם, ובתקופה הפאודלית היו מלמדים אותה לכל האצילים יוצאי-קרב, כדי שידעו להכריע מתנגד מזויין או חזק יותר. תורת הג`ו-ג`יטסו אומר שכניעה לכוח יפה מההתנגדות, שכן אי-אפשר להתגבר על כוח אלא בכוח גדול ממנו. בכניעה מידית אפשר להטות את הכוח התוקף ממסלולו ועל-ידי כך, לבטלו או להשתלט עליו. תכסיסים ותרגילי אימון רבים הומצאו למטרה זו ושכללו במשך הדורות: תרגילי הפלה לארץ, שבירת איברים, חניקה, מכות בנקודות חיוניות בגוף וכיו"ב. תכסיסים אלה שימשו גם בספורט וגם במלחמה לחיים ולמוות,ושימוש יעיל ותחליטי בהם נחשב לאומנות, שהייתה סמל ליכולת האדם.

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: אמונות ומנהגים
המלכה ויקטוריה הפכה את הצבע הלבן לצבע הכלולות כאשר היא לבשה שמלה לבנה בחתונה לנסיך אלברט ב- 1840.

הוסף
מקטגוריה: אמונות ומנהגים
הסיבה לכך שטבעת האירוסים והנישואין נענדות על יד האצבע הרביעית ביד שמאל היא שבמצרים העתיקה האמינו שוריד האהבה זורם מהאבצע הזו ישירות ללב.


1

הידעת